onsdag 7 september 2016

Dansa min docka av M.J. Arlidge

Beskrivning från Adlibris:

"En ung kvinna vaknar upp i en kall, mörk källare. Hon vet inte hur hon har hamnat där eller vem som är hennes kidnappare.
Inte långt därifrån, på en öde strand, hittas kroppen efter en annan ung kvinna - en kvinna som aldrig anmäldes som saknad eftersom familjen fortsatte att motta sporadiska sms från henne efter försvinnandet. Någon ville få de anhöriga att tro att hon fortfarande levde när hon i själva verket var död.
Fyndet ger kriminalkommissarie Helen Grace kalla kårar. Det är tydligt att hon har med en galning att göra - en mycket störd person som inte bara är intelligent utan även har resurser. Och medan Helen kämpar för att lista ut vad mördaren drivs av börjar hon förstå att tiden håller på att rinna ut för någon som fortfarande lever."




Mina tankar:

Det här är tredje boken om kriminalkommissarie Helen Grace och den här serien är verkligen otäck.
Första boken Ole dole drömde jag till och med mardrömmar om efter jag läst.
Den andra boken Bro bro breja var inte lika hemsk men den här tredje delen är också en riktigt ruggig historia.
Men bakom allt de där otäcka så är det fruktansvärt spännande vilket gör att jag älskar den här serien och inte kan sluta läsa.

Helen Grace växer mer och mer som karaktär och ju mer man få lära känna henne desto mer tycker jag om henne.
I början tyckte jag hon var lite konstig men nu förstår man henne mera.

Gillar du otäcka böcker med intressanta karaktärer och spännande handling är det här en serie jag verkligen kan rekommendera!

Betyg:

4/5

Köp  boken på Adlibris / Bokus

Tack Lind & CO för boken!

1 kommentar: