torsdag 13 oktober 2016

Sov du lilla videung av Cilla Börjlind och Rolf Börjlind





Det här är fjärde delen om Tom Stilton och Olivia Rönning och jag har gillat de tre tidigare.
Även den här tyckte jag var helt okej.

Tyvärr var det en sådan bok som jag gillade under tiden jag läste men sen efteråt snabbt glömde bort.
Vet inte varför det blir så med vissa böcker men jag antar att det är för att jag inte riktigt tycker så bra om karaktärerna.
Missförstå mig rätt, jag gillar Tom och Olivia men tycker att de är lite tråkiga på något sätt. 
Eller jag vet inte men jag tycker inte de är så intressanta att följa.
Det här varit lite blandade känslor för mig i de tidigare böckerna också.
Har gillat handlingen och tempot men karaktärerna drar ner betyget lite för mig.

Sov du lilla videung är en spännande historia och håller ett bra tempo och det gör att den blir lättläst.
Den känns väldigt aktuell med tanke på hur det är i Sverige och resten av världen just nu och det gör handlingen både mer skrämmande och intressant.

Har du gillat de tre tidigare böckerna i serien så kommer du garanterat att tycka om den här också.
Jag kommer absolut läsa vidare i serien och hoppas att jag kommer tycka mer om Tom och Olivia i fortsatta böcker!


Betyg:

3/5

Köp boken på Adlibris / Bokus 







1 kommentar: