fredag 4 november 2016

Tjuren Ferdinand av Munro Leaf


De flesta känner nog till Tjuren Ferdinand eftersom  han dyker upp varje år i Kalle Ankas jul på julafton.
Alla kanske inte visste att det är en bok från början som utkom redan 1936 och finns översatt till mer än 60 språk.

Att läsa den här boken var riktigt mysigt. Berättelsen är precis som den på julafton och jag fick massa julkänsla när jag läste trots att berättelsen inte i sig har något alls med julen att göra.

Tjuren Ferdinand är min favorit från Kalle Ankas jul men när jag var liten så grät jag varje gång jag såg den. Tyckte det var så otäckt när Matadoren slet sitt hår för att inte Ferdinand gjorde som han ville.
Än i dag så måste jag blunda lite när den scenen visas på tv!

Det här är en väldigt fin bok, både att titta på och att bläddra i.
Det jag saknade lite är att den inte var i färg. Även om de svartvita illustrationerna var jättefina så hade jag nog föredragit lite färg.

Betyg:

4/5

Köp boken på Adlibris / Bokus

Tack Modernista för boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar