tisdag 28 februari 2017

Läst i februari


Februari har ju faktiskt bara 28 dagar så jag får vara nöjd med fem böcker..
Ärligt talat hade jag hoppats att hinna med mer men jag vet ärligt talat inte vad tiden tar vägen.
Säkert fler som känner igen sig i att man tror att man ska hinna så läsa mycket men sen försvinner tiden till annat.

Böckerna jag läste i februari är:

*Änkan av Fiona Barton
Den här boken såg jag verkligen fram emot i höstas och jag önskade mig den i julklapp.
Nu fick jag den aldrig utan lånade den på biblioteket vilket kanske var lika bra för jag tyckte den var sådär.
Helt okej men inget mer.

*Änglavakter av Kristina Ohlsson
Kan Kristina Ohlsson vara Sveriges bästa deckarförfattare?
Tror nog det och den här boken var så himla bra!

*Paradisoffer av Kristina Ohlsson
Kan inte säga att jag blev besviken på den här boken för det är ju fortfarande Kristina Ohlsson, men den var långt ifrån lika bra som de tidigare böckerna i serien.

*Främlingsbarn av Rachel Abbott
Spännande om en flicka som spårlöst försvinner och dyker upp sex år senare.
Var har hon varit?
Tyckte den här boken var väldigt bra.

*I en mörk mörk skog av Ruth Ware
En enda ljudbok  blev det den här månaden men får skylla på att jag har lyssnat på väldigt mycket poddar i februari.
Även denna bok tyckte jag mycket om, den var riktigt spännande.

Månadens bästa:
Änglavakter av Kristina Ohlsson blir månadens bok!

Månadens besvikelse:
Änkan av Fiona Barton hade jag helt enkelt för höga förväntningar på.

4 kommentarer:

  1. Februari blir alltid en krash i läsandet för mig, vet inte varför. Blev 5 böcker för mig också men bokrean och allt fix kring alla nya böcker tar sin tid tror jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är väl antagligen att man har kollat alla reaböcker som man inte hunnit läsa de böcker man redan har :)

      Radera
  2. Jag har bara läst första delen i Kristina Ohlssons deckarserie, men måste ta och läsa vidare i serien snart :)

    SvaraRadera
  3. Det där såg ju trevligt ut.

    SvaraRadera