torsdag 30 mars 2017

Helgfrågan

Är det helg redan?
Va?


Hemskt vad tiden går fort, tyckte inte det var längesedan jag satt här och svarade på förra veckans helgfråga.
Okej tekniskt sett är det väl kanske inte helg förrän i morgon men tjuvstartar lite hos Mia som denna vecka pratar om planering och då främst läsplanering:

Har du någon form av läsplanering?Är det viktigt med en planering?

Jag är usel på att planera och när jag väl lyckas göra någon form av planering så håller jag mig inte till det ändå. 
I bland gör jag någon form av läsplanering men 99 % av gångerna så bryter jag det.

Om det är viktigt med en planering?
Beror väl på vad det gäller men om det gäller läsning för nöjes skull tycker jag inte det är viktigt.

21 kommentarer:

  1. Jag planerar nog för mycket tror jag och ibland brister det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vissa saker är svårt att planera för man vet inte vad som kan dyka upp.

      Radera
  2. Jag älskar att planera och göra listor, men sen är det inte alltid som jag kan följa det till punkt och pricka.

    SvaraRadera
  3. Det är dumt att planera om man blir besviken för att man inte lyckas hålla sig till planen. När jag planerar min läsning brukar det inte heller gå så bra.. jag blir oftast mer sugen på att läsa det som inte finns i planeringen, och får man hem böcker man behöver prioritera(rec.ex) så kan jag blir stressad eller tappa lässuget om jag måste prioritera bort någon bok jag verkligen vill läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan planera i bland i huvudet men då syns det inte och gör inget om jag inte håller det :P

      Radera
  4. jag lyckas göra saker utan planering :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oftast lyckas jag med det också :)

      Radera
  5. Planera nöjesläsning skulle inte funka så bra för mig. Så klarar mig utan det.

    SvaraRadera
  6. Planer och listor är lite A och O för mig, de gör att jag känner mig fri att vara hur spontan jag vill/har tid med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I bland gör jag läsplaner men inte så ofta.

      Radera
  7. Jag tycker listor och planering är viktigt i allt utom läsning. Konstigt egentligen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. På jobb och så är det väl bra att kunna planera men på fritiden fungerar det inte så bra för mig

      Radera
  8. Jag planerar säkert helt i onödan ibland. Som den gången jag glömde handlarlistan hemma och handlade utifrån lust. Det funkade hur fint som helst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir oftare dyrare dock :P När det gäller handling så försöker jag väl planera lite men det är ju så tråkigt!

      Radera
  9. Nej, nöjesläsning tycker inte jag heller behöver planeras.

    SvaraRadera
  10. Jag tycker inte heller att läsplanering är viktigt

    SvaraRadera
  11. Håller med om att nöjesläsning inte behöver planeras.

    SvaraRadera
  12. Håller med om att nöjesläsning ska bara falla på, för min del handlar planeringen just nu om att jag gör mycket annat samtidigt. :)

    SvaraRadera
  13. jag har en viss planering som jag bör hålla, men det finns plats för det oväntade också

    SvaraRadera