söndag 5 mars 2017

Davidsstjärnor - En smakbit


Nu var det väldigt längesedan jag deltog i Söndagens smakbit men nu vill jag verkligen få tillbaka den rutinen till bloggen.

Boken jag läser just nu är Davidsstjärnor av Kristina Ohlsson och den är så bra.
Känner att jag tjatat mycket om den här serien på bloggen nu men det är för att dessa böcker är så spännande och välskrivna.

Min smakbit kommer från sidan 83-84:

"Den klara luften och höga himlen gjorde livet mer rofyllt när hon kom ut ur huset och plöjde med barnvagnen genom snön som fallit.Barnen skulle till dagis och hon själv till jobbet. En fot framför den andra. Alltid framåt, aldrig bakåt.Snart skulle hon vara på plats. Ta tag i fallet med de försvunna pojkarna.Hon bad en tyst bön att de inte skulle hitta dem för sent."
Åter igen har du inte läst Kristina Ohlssons böcker så har du verkligen något att se fram emot!

Nu ska vi i väg på söndagsmiddag, har en bit att åka så jag får kika på era smakbitar i kväll!

28 kommentarer:

  1. Jag håller på med den senaste, Syndafloder. Jag tror vi fick en annan smakebit där, på en väldigt fin mugg.

    SvaraRadera
  2. Detta var nog den jag tyckte minst om i serien, även om det bara är marginellt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fjärde boken är min minst favorit hittills.. Denna gillar jag än så länge!

      Radera
  3. Jag har bara läst den första delen än så länge, tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  4. Har nyss lyssnat på denna. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  5. det lät ju spännande! har läst någon av hennes allra första. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  6. Har inte läst något av Kristina Ohlsson än, men har några av hennes böcker. Gillar muggen. Så fin!

    SvaraRadera
  7. Tack för smakbiten! Har läst den boken och gillade den mycket

    SvaraRadera
  8. Jag har läst en bok av Ohlsson, men sen har det inte blivit fler, kanske borde ge böckerna en till chans... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag absolut att du ska göra, den här serien är fruktansvärt bra!

      Radera
  9. Jeg tror denne boken heter Papirgutten på norsk. Den handler blant annet om barn ved den jødiske skolen i Stockholm?
    Jeg tror jeg har lest alle Kristina Ohlssons bøker, men jeg kan jo ha gått glipp av en :-)
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan nog stämma att det är samma bok!

      Radera
  10. Tack för smakbiten. Håller på med hennes senaste, Syndafloder :-)

    SvaraRadera
  11. Den serien tycker jag är bra, har bara den sista delen kvar att läsa. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  12. Andra smakbiten från en Ohlsson-bok den här helgen - bara lovord. Jag får allt ta och läsa något av henne!
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag absolut att du ska göra :)

      Radera
  13. Fin bild och fin kopp! Jag skall hämta min första bok av henne i morgon på ICA, blir spännande att se om jag håller med alla som lovordar hennes böcker. Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera