söndag 26 mars 2017

En smakbit från en väldigt lugn dag..


Jag hade nog planerat att hinna med lite mer läsning den här helgen men ärligt talat har jag knappt öppnat en bok..
Fredagen blev en myskväll med familjen med mat och serie och i går lördag tog vi en spontantripp till Ullared för lite shopping.

I dag går jag fortfarande runt i pyjamas fast klockan är över två och jag lyckas inte göra något vettigt alls.

Tänkte ta mig i kragen nu och komma i gång lite, det är ju fantastiskt väder ute så det är synd att sitta inne. Ska även hinna med att laga middag, ska testa ett recept på fransk köttgryta så vi får väl se hur det går..

Men först en liten Smakbit från Kemisten av Stehenie Meyer som jag fortfarande läser:

"Hon gick en sista rond på gården. Genom fönstren såg hon att alla de rätta ljusen var tända i huset. I den dödstysta , stilla natten tycktes hon sig svagt kunna höra avlägsna popmelodier från topplistan på radion.
När hon väl var säker på att varenda ingång var säkrad åt hon en proteinkaka, borstade tänderna i det lilla badrummet, satte alarmklockan på tre, rörde vid pistolen under tältsängen, tryckte sitt eget filter mot bröstet och sjönk ner i sovsäcken. Hennes kropp sov redan, och hjärnan var inte långt efter. Hon hann bara nätt och jämnt dra på sig gasmasken innan hon var helt medvetslös."




12 kommentarer:

  1. pyjamas är ett underskattat klädesplagg. jag har inte heller gjort mig någon brådska att kliva ur den idag
    oj då! där skulle en inte våga sova. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  2. skönt att ta det lugnt, tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  3. Dette er en bok jeg absolutt skal lese. Jeg tror sjefen min fikk leseeks av den så da får jeg kanskje låne den :-)
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten. Den här har jag börjat läsa i, men så blev den liggande.

    SvaraRadera
  5. Tack för smakebiten småsugen på boken.

    SvaraRadera
  6. Jag har funderat på att köpa mig en pyjamas bara för nöjet att gå omkring i den hela dagen :)

    SvaraRadera
  7. Skrota runt i pyjamas är inte dumt ;) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  8. Den här boken fastnade jag aldrig för så jag läste aldrig ut den...

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten. Tackade ja till denna som erbjudet recex men fick den aldrig. Så kommer nog därför heller inte att bibliotekslåna, blev ju lite småsur sådär... Ha ha! :D

    SvaraRadera
  10. Vad härligt med en pyjamasmor, hmmm, -dag :) Är tveksam till om jag skulle lyckas sova med en gasmask på...

    SvaraRadera