lördag 4 mars 2017

Lyssnar på just nu

Just nu lyssnar jag på en bok som heter Minnespusslet och är skriven av Agnete Friis.
Det här är en bok jag nog inte hade valt att läsa eller lyssna på vanligtvis eftersom det inte känns som min typ av historia, men nu är det så att den är inläst av fantastiska Lo Kauppi och då tänkte jag att jag skulle ge den en chans.
Lo Kauppi läste även in Störst av allt av Malin Persson Giolito och hon är verkligen en jättebra inläsare.
Har lyssnat ca två timmar på Minnespusslet än så länge och jag gillar den.
Har kommit in i berättelsen och Lo läser lika bra som i Störst av allt.
Kul att välja en bok efter inläsare och bli positivt överraskad!


Minnespusslet handlar om Ella som är  28 år och lever ensam med sin son.
De lever ett ganska trasigt liv och Ella har helt hamnat utanför samhället.
Man få reda på rätt tidigt att hennes barndom har varit långt ifrån enkel och att något hände när hon var  liten.

När socialen hotar med att omhänderta hennes son så bestämmer sig Ella för att fly med honom till sin farmors stuga vid havet.
Där kommer gamla minnen tillbaka och det som Ella minns kommer förändra allt..


3 kommentarer: