torsdag 16 mars 2017

Paradisoffer av Kristina Ohlsson

Kristina Ohlssons bok Paradisoffer är fjärde delen om Fredrika Bergman och Alex Recht och kanske den svagaste i serien hitintills.
Missförstå mig inte, det är fortfarande en jättebra bok men den håller inte samma fenomenala klass som de tre tidigare.

Paradisoffer utspelar sig under två dygn och det är mitt första bekymmer med boken.
Det är för snabbt tempo och det är alldeles för många karaktärer och historier som presenteras.
Tyckte även att det var lite för mycket politik och boken känns emellanåt lite småtråkig.

Men det här är ändå en spännande historia och hade jag inte varit så trött och hängig under tiden jag läste så hade jag nog sträckläst den.
Nu orkade jag inte läsa så mycket i taget och kanske gjorde det att jag inte fick in något riktigt läsflyt.

Efter fyra böcker utläst i den här serien så kan jag nog kora Kristina Ohlssons som Sveriges bästa deckarförfattare och har du inte läst hennes böcker än så har du många fantastiska timmar framför dig!


1 kommentar: