söndag 9 juli 2017

Något du inte vet att jag vet av Birgitta Bergin

Beskrivning från Adlibris:

Ett år har gått sedan den stora förlovningsfesten. Elsa och Thore, 82 år, är nu lyckligt gifta och det är dags att återvända hem från Kanarieöarna. De bjuder ut sina familjer till en helg i skärgården, och när alla släktingar dyker upp vibrerar luften av anspänning.

Under året som gått sedan Elsa och Thore skickade ut sina hårda men rättvisa brev, har flera av släktingarna rannsakat sig själva. Men allt är inte frid och fröjd nya hemligheter har staplats på varandra, saker har iakttagits och värderingar har ställts på sin spets. Allting kulminerar i en absurd helg på skärgårdsön.





Mina tankar:

Det här är en fristående uppföljare till Som ett brev på posten som jag inte har läst.
Brukar vara noga med att läsa böcker i rätt ordning men jag var sugen på den här och eftersom den är fristående så tänkte jag att det får gå ändå.

Och visst funkar det utmärkt men jag tror att jag hade tyckt om boken ännu mera om jag läst Som ett brev på posten först eftersom det känns i bland att man missar lite av karaktärernas utveckling.
En del personer irriterade mig jättemycket men jag tror att jag hade kommit överens bättre med vissa om jag hade följt dem i den tidigare boken också,

Men annars så är det lättläst och det händer saker hela tiden så det är ingen risk att man bli uttråkad.
En perfekt bok att läsa på stranden/hängmattan nu i sommar.

Det här är första boken jag läser av Birgitta Bergin och jag måste säga att jag gillar hennes skrivsätt.
Tror att jag har någon annan bok av henne hemma som jag genast blev mycket mer nyfiken på.

Betyg: 


3/5


Tack Bokfabriken för boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar