fredag 8 september 2017

En förtrollad ö av Nora Roberts

Beskrivning från Adlibris:

"Redan på färjan känner Nell Channing att hon har hittat hem. Den lilla ön Three Sisters Island har en närmast magisk dragningskraft på henne där den träder fram med sitt vita fyrtorn, sina pittoreska stugor och dramatiska klippor. Nell faller pladask och när hon lyckas få jobb på det mysiga caféet i öns bokhandel dröjer det inte länge innan hon bestämmer sig för att slå sig ner i det lilla samhället för gott.

Nell lär snabbt känna öns invånare: den karismatiska Mia som driver bokhandeln och kan allt om platsens mytomspunna historia, den charmige sheriffen Zack och hans syster, polisen Ripley. Men hur trygg är Nell egentligen på Three Sisters Island? På flykt undan ett destruktivt förhållande vågar hon inte avslöja sin verkliga identitet. När onda krafter från det förflutna hotar Nell sätts hennes nyfunna vänner på prov."






Mina tankar:

Det här kan vara den första bok av Nora Roberts som jag läser.
Är inte helt säker eftersom hon har skrivit ganska många böcker genom åren men jag tror inte att jag läst någon tidigare.
Däremot har jag ett par stycken hemma som väntar på att bli lästa.

Anledningen till att jag valde den här boken att lyssna på var för att jag vann del tre i den här serien och blev nyfiken på den.
Jag vill gärna läsa böcker i ordning även om jag kan tänka mig att de här böckerna går utmärkt att läsa fristående också.

Jag har kanske haft lite fördomar om Nora Roberts och om hennes romantikböcker och tänkt att nej det är inget för mig.
Därför var det extra roligt att jag faktiskt gillade den här boken väldigt mycket.

Småmysigt och visst en hel del romantik men jag har tyckt om att tillbringa tid på Three Sisters Island.
Verkar så himla mysigt och gillar du mat kan jag verkligen rekommendera den här boken.
Det är mycket bakning, smörgåsar och soppor så det gäller att inte vara för hungrig när man läser/lyssnar!

En förtrollad ö påminde mig lite om filmen Sova med fiende med Julia Roberts.
Samma upplägg, kvinna som fejkar sin död för att komma i från sin elaka make och få en ny start på en helt annan plats men lever ändå med skräcken att han ska hitta henne.

Har redan börjat lyssna på fortsättningen och nu är det polisen Ripleys tur att stå i centrum!

Betyg:

4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar